شرکت طراحی سایت در مشهد شرکت طراحی سایت در مشهد .

شرکت طراحی سایت در مشهد

بدست آوردن رنکینگ سایت و تعیین رتبه سایت در گوگل

شرکت طراحی سایت در مشهد با وجود حجم زیاد اطلاعات موجود در اینترنت، یافتن نتایج مورد نظر در موتورهای جستجو از جمله گوگل بدون دسته بندی غیرممکن خواهد بود. الگوهای رتبه بندی گوگل دقیقا برای همین منظور طراحی شده اند. یعنی میلیاردها صفحه موجود در وب را در لیست نتایج خود ثبت و دسته بندی می کند تا مفیدترین و مرتبط ترین محتوا و آنچه شما به دنبال آن هستید را در کسری از ثانیه ارائه دهد. الگوریتم ها این سیستم طبقه بندی و رتبه بندی صفحه را تشکیل می دهند.
الگوریتم های توسعه یافته در موتورهای جستجوی وب فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرند. از جمله عبارات جستجو ارتباط و ارتباط صفحه وب با کلمات کلیدی کاربر. سطوح تخصصی منابع، مکان و حتی تنظیمات مرورگر برای یافتن بهترین اطلاعات. اهمیت هر یک از این عوامل بسته به عبارت جستجو ممکن است افزایش یا کاهش یابد. تازگی محتوا مهمتر از جستجوی تعاریف در فرهنگ لغت است. بنابراین صفحه اول نتایج جدیدتری را نشان می دهد.در ادامه سعی می کنیم این فرآیند را به طور کامل درک کنیم و اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آوریم. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله الگوریتم گوگل را بخوانید.
تمامی رتبه بندی وب سایت ها در گوگل
پیج رنک گوگل یا پیج رنک همان موقعیتی است که وب سایت شما پس از جستجوی یک کلمه کلیدی توسط کاربران در آن قرار می گیرد. اکثر وب سایت ها به دنبال ظاهر شدن در بالای لیست نتایج هستند، اما دستیابی به این هدف به عوامل زیادی بستگی دارد. معمولاً فقط 10 نتیجه اول در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود و اگر صفحه شما در موقعیت 11 قرار دارد، در نتیجه در صفحه دوم نتایج جستجو قرار دارید. امتیاز و رتبه سئو به موقعیت یک وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو اشاره دارد.
به طور کلی، با توجه به ارتباط محتوا با کلمه کلیدی جستجو شده یا کیفیت بک لینک هایی که به صفحه شما اشاره می کنند، عوامل مختلفی بر رتبه بالاتر صفحه در SERP ها (نتایج گوگل) تأثیر می گذارد. در نظر گرفتن این عوامل با روش های افزایش رتبه وب سایت در گوگل همراه است. در ادامه به بررسی این عوامل با هم خواهیم پرداخت.
موتورهای جستجوی مختلف، رتبه بندی های مختلف
نحوه رتبه بندی یک وب سایت یا هر URL سایت برای یک کلمه کلیدی یا عبارت در موتورهای جستجوی مختلف متفاوت است. اگر دامنه ای در یکی از 3 نتیجه جستجوی برتر Bing برای یک کلمه کلیدی خاص ظاهر شود، حتی ممکن است در صفحه اول نتایج جستجو در گوگل ظاهر نشود. این مشکل برای همه موتورهای جستجو مانند بینگ، گوگل، یاهو و ... صدق می کند که هر کدام از روش های خاص خود را برای محاسبه و تعیین رتبه یک وب سایت استفاده می کنند. موقعیت سایت ممکن است توسط موتورهای جستجو مانند Google که در زبان ها و کشورهای مختلف استفاده می شود متفاوت باشد (Google نتایج را بسته به موقعیت مکانی کاربر تغییر می دهد). استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل موتورهای جستجو می تواند راه بسیار خوبی برای یافتن سایت هایی باشد که می خواهید رتبه بندی کنید و تفاوت های رتبه بندی در موتورهای جستجوی مختلف را پیگیری کنید.
نسبت رتبه بندی خوب و ترافیک سایت
مهمترین چیز برای رتبه خوب در نتایج جستجو، دریافت ترافیک زیادی از کانال های جستجوی ارگانیک است. هر چه صفحه در نتایج جستجو بالاتر باشد، احتمال اینکه کاربر روی آن کلیک کند بیشتر می شود. این موضوع به خوبی رابطه بین رتبه بندی بهتر و افزایش ترافیک را توضیح می دهد. معمولاً سه نتیجه اول در صفحه اول نتایج جستجو همبستگی قوی تری بین رتبه بندی و کلیک های بیشتر (= ترافیک) دارند. با این حال، هر گونه تغییر در محاسبه نتایج جستجو ممکن است باعث شود حتی سه وب سایت اول این صفحه دیگر در موقعیت قبلی خود قرار نگیرند.
عوامل رتبه بندی سایت در گوگل
بهینه سازی موتورهای جستجوی مختلف (SEO) یکی از عواملی است که می تواند بر رتبه آن تأثیر بگذارد. گوگل و سایر موتورهای جستجو نتایج جستجو را برای کلمات کلیدی مختلف با استفاده از الگوریتم های پیچیده محاسبه می کنند. عواملی که به طور موثر رتبه سایت را تعیین می کنند، که برای هر موتور جستجو منحصر به فرد هستند و معنای متفاوتی دارند، به صورت کاملا محافظت شده افشا می شوند و با عموم به اشتراک گذاشته نمی شوند. اگرچه عوامل مرتبط با رتبه سایت از طریق موتورهای جستجو آشکار نمی شود، اما در تخیل و بر اساس داده های موارد فاش شده توسط این موتورهای جستجو می توان گفت که شامل موارد زیر می شود:
بک لینک های Jumlah
نقشه سایت و لینک های داخلی
استفاده از کلمات کلیدی در عناصر متن مانند عناوین متا، توضیحات متا، متن بدنه و غیره.
بهینه سازی محتوا بر اساس مقایسه با سایر اسناد با محتوای مشابه (شواهد و اصطلاحات مرتبط، عنوان و دسته بندی محتوا و غیره)
ساختار URL
امنیت سایت
زمان بارگذاری محتوای صفحه (سرعت سایت)
زمان ماندگاری (مدت زمانی که کاربر قبل از بازگشت به صفحه SERP در وب سایت شما می ماند) و نرخ پرش
CTR یا نرخ کلیک (SERP) در صفحه نتایج جستجو؛ این تعداد افرادی است که برای هر نمایش روی نتیجه کلیک کردند.
اگر وب سایت وردپرسی دارید، این آموزش سئو به شما در این زمینه کمک می کند.
رتبه بندی وب سایت و ارتباط آن با سئو و نظارت بر عملکرد
به طور کلی در یک کلمه می توان گفت که رتبه صفحه نشان می دهد که آیا بهینه سازی سئو صفحه با موفقیت انجام شده است یا خیر. به همین دلیل، رتبه بندی برای کلمات کلیدی مرتبط باید به عنوان بخشی از فرآیند بررسی سئو به طور منظم بررسی شود. استفاده از مجموعه ای از کلمات کلیدی ثابت نیز یک راه موثر برای کنترل رتبه شما است. توجه به این مشکل بسیار مهم است زیرا در صورت عدم رعایت کیفیت سایت و در نتیجه رتبه آن به شدت کاهش می یابد. در عین حال، رتبه بالاتر سایت شما به معنای کیفیت بالاتر و بهبود سئو سایت است. هنگامی که رتبه یک وب سایت برای کلمات کلیدی خاص کاهش می یابد، به این معنی است که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو و مدیران سایت باید تغییرات لازم را در بهینه سازی موتور جستجوی خود اعمال کنند. یک سایت موفق مستلزم کار و توجه مداوم و همچنین انجام تنظیمات لازم (با در نظر گرفتن تغییرات در الگوریتم های موتورهای جستجو) است.
رتبه 1 را در رتبه بندی گوگل بدست آورید
همه صاحبان مشاغل و وب سایت ها می خواهند صفحات آنها در رتبه اول نتایج گوگل قرار گیرد. دلیل این امر به خوبی شناخته شده است، زیرا رسیدن به رتبه اول در گوگل (یا حتی قرار گرفتن در سه نتیجه برتر) به معنای ترافیک بیشتر به وب سایت شما، بازدید بیشتر و در نتیجه پتانسیل فروش بیشتر در دنیای رقابتی امروز است. اما این رتبه های بالا به ندرت تصادفی اتفاق می افتد و حتی موفق ترین و باتجربه ترین صاحبان کسب و کار نیز در بالا بردن رتبه سایت خود در گوگل مشکل دارند. بنابراین چگونه افراد مبتدی می توانند در کسب این موقعیت موفق شوند؟
در حالی که هیچ راه تضمینی برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در گوگل وجود ندارد، می توانید برخی از استراتژی های موثر را برای افزایش شانس خود امتحان کنید. در زیر به چند استراتژی ارزشمند نگاه خواهیم کرد.
در بازار گوشه کار کنید.
بخشی از موفقیت در سئو و کسب رتبه بالا در گوگل، درک و داشتن دیدگاه رقابتی است. به عنوان یک کسب و کار کوچک، مجبور نیستید با کسب و کارهای بزرگ با بودجه بازاریابی بزرگ رقابت کنید. اگرچه همیشه می توانید آنها را کپی کنید، اما این می تواند باعث اتلاف وقت و هزینه شود.
کلمات کلیدی را انتخاب کنید.
به عنوان یک قانون کلی، به یاد داشته باشید که انتخاب کلمات کلیدی مناسب به این معنی است که در نتایج گوگل رتبه بالاتری خواهید داشت. بنابراین، شما باید معنای واقعی جمله را نیز به خاطر بسپارید. انتخاب یک کلمه کلیدی خارجی می تواند رتبه بالایی برای شما ایجاد کند، اما آیا واقعا به رتبه بهتر وب سایت شما کمک می کند؟
نکته اصلی که در اینجا می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که اگرچه رتبه بندی با کلمات کلیدی عجیب و غریب (و گاهی مبهم) آسان است، اما هیچ درآمد سرمایه ای برای سایت وجود ندارد. این رتبه بالا زمانی مهم است که کلمات کلیدی ما حاوی آنچه مردم به دنبال آن هستند باشد. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner یا KeywordTool.io، می توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که حجم جستجوی بالایی دارند اما رقابت کمی دارند. زمانی که وب سایت شما بیشتر مورد اعتماد مخاطبان و گوگل قرار می گیرد، می توان از کلمات کلیدی رایج استفاده کرد و بنابراین ترافیک بیشتری دریافت کرد.
جمع بندی
نمی توان با قطعیت گفت که راه مطمئنی برای رتبه 1 در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری وجود دارد. با این حال، هدف قرار دادن کلمات کلیدی برای مخاطبان مناسب، پیروی از قوانین سئو داخلی و خارجی و مهمتر از همه، مشاهده تجربه کاربری می تواند شانس شما را افزایش دهد. آنچه در این مقاله گفتیم شامل چند راهکار برای بهبود سایت در گوگل و همچنین نحوه تعیین موقعیت سایت با کمک کنسول جستجوی گوگل می باشد. زیرا دانستن جایگاه یک وب سایت در نتایج گوگل به شناخت اثربخشی استراتژی سئوی وب سایت شما کمک می کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۸:۴۳ توسط:هما باقری موضوع: نظرات (0)