شرکت طراحی سایت در مشهد شرکت طراحی سایت در مشهد .

شرکت طراحی سایت در مشهد

کنیبالیزیشن چیست و چگونه از cannibalization جلوگیری کنیم؟

آیا می‌دانستید که می‌توانید موقعیت وب‌سایت شرکت طراحی سایت در مشهد خود را بدون اینکه بدانید نیز تهدید کنید؟ یکی از بدترین اتفاقات برای سایت پدیده آدم خواری است که در لغت فارسی به معنی آدمخواری است. در واقع، وقتی چندین URL دارید که بر روی یک کلمه کلیدی و هدف جستجو تمرکز می کنند، در معرض خطر آدم خواری قرار می گیرید - خزنده های موتورهای جستجو صفحه اصلی آن کلمه کلیدی خاص را تشخیص نمی دهند.
اهمیت ایجاد محتوای با کیفیت و همچنین استفاده از عناوین جذاب، کلمات کلیدی یا لینک های جذاب، چیزی است که اغلب در بهینه سازی سایت و سئو مورد توجه قرار می گیرد.
با این حال باید بدانید که این اقدام به تنهایی برای رسیدن به نتیجه مطلوب کافی نیست. اگر قبلاً در مورد آدمخواری در سئو چیزی نشنیده اید، ممکن است به طور تصادفی چنین موقعیتی را برای وب سایت خود ایجاد کنید. بنابراین یکی از اصطلاحاتی که در سئو و تولید محتوا باید در نظر بگیرید، همزمانی است، زیرا گوگل در بررسی و رتبه بندی هیچ وب سایتی از آن غافل نمی شود. بنابراین ما در اینجا به این اصطلاح نگاه می کنیم، دلایل تاثیرات منفی آدم خواری بر سئو وب سایت و اقدامات لازم برای جلوگیری از آن را توضیح می دهیم.
مردم چه می خورند؟
این اصطلاح به URL های مختلف در یک منطقه اطلاق می شود که برای جستجو با هم رقابت می کنند، یعنی به جای تقویت یکدیگر و رقابت با سایت های دیگر، یکدیگر را مسدود می کنند که منجر به کاهش اعتبار صفحه و سردرگمی گوگل می شود. این دقیقاً همان چیزی است که هیچ کس نمی خواهد در سایت ما اتفاق بیفتد.
البته، مهم است که به یاد داشته باشید که آدم خواری چیزی بیش از تمرکز روی یک کلمه کلیدی است، زیرا دو صفحه را می توان با کلمات کلیدی مختلف ارائه کرد و در عین حال عملکرد یکسانی در نتایج جستجو دارد. برای مثال ساده، فرض کنید دو صفحه در یک دامنه داریم. مبحث اول روش های بازاریابی اینترنتی و دومی روش های بازاریابی اینترنتی است، اگرچه در موضوعات تفاوت هایی وجود دارد، اما در واقع هر دو به یک سوال پاسخ می دهند.
روش تشخیصی
یکی از راه هایی که می توانید متوجه شوید صفحه وب سایت شما خریداری شده است یا خیر، بررسی کنسول جستجوی گوگل است. ابتدا وارد قسمت اقدام (در نسخه جدید نتایج جستجو) شوید. تصویر زیر مراحل بررسی و شناسایی صفحات مشابه را نشان می دهد
در مرحله بعد روی گزینه new کلیک کرده و query را انتخاب کنید. Full Query را از کادر نشان داده شده در مرحله 4 تصویر انتخاب کنید. یک کلمه کلیدی را وارد کنید و ببینید چه صفحاتی در بخش صفحات مشاهده می شود تا آن عبارت را جستجو کنید، اگر حداقل دو تا از آنها بازدیدهای زیادی داشته باشند، باید محتوای صفحات را بررسی کنید.
چگونه آدم خواری می تواند بر سئو تاثیر منفی بگذارد؟
بعد از اینکه معنی این کلمه را فهمیدید، ممکن است تعجب کنید که چرا ما از خوردن غذا جلوگیری می کنیم. زیرا 100% تاثیر منفی بر روی سایت شما خواهد داشت. بدون شک آدم خواری پتانسیل را از بین می برد، کارایی را کاهش می دهد و درک کاربران و گوگل از تنوع صفحات دامنه را مخدوش می کند.
از دست دادن اقتدار و اعتبار
این واقعیت که صفحات با یکدیگر رقابت می کنند به معنای تقسیم قدرت، تقسیم لینک های ورودی است که منجر به کاهش قدرت محتوای صفحه و موقعیت ارگانیک در نتایج گوگل می شود.
سردرگمی گوگل و کاربران
وقتی یک موتور جستجو بیش از یک URL را پیدا می کند که برای هدف جستجوی یکسان رقابت می کنند، نمی داند کدام URL برای رتبه بندی بهتر است و کدام یک باید به کاربر نشان داده شود.
از طرفی دو صفحه از وب سایت شما به کاربران نمایش داده می شود که محتوای یکسانی با سبک های نوشتاری متفاوت ارائه می دهد که در نهایت باعث ایجاد تصور بد از برند شما و کاهش اعتماد کاربر به وب سایت می شود.
از بودجه فراتر بروید
هر چه تعداد صفحات بیشتر باشد، زمان بیشتری طول می کشد تا گوگل در سایت بخزد. با ایجاد صفحات تکراری با همان محتوا و کیفیت پایین، گوگل از دیگر صفحات مهم سایت شما بازدید نخواهد کرد و یا خزیدن زمان بیشتری می برد. جلوگیری از آدمخواری نه تنها محتوا را بهبود می بخشد، بلکه بودجه خزیدن شما را نیز کمتر مصرف می کند.
چگونه از آدمخواری در سایت جلوگیری کنیم؟
همانطور که می بینید، آدم خواری اصطلاحی است که شاید کمتر به آن توجه کرده باشید و به طور جدی وب سایت شما را تحت تاثیر قرار داده و منجر به افت رتبه و بازدید کمتر از سایت در نتایج شده است. برخی افراد بر این باورند که هرچه محتوا و مقالات مرتبط‌تری ایجاد کنند، رتبه بهتری خواهند داشت و اعتبار دامنه آنها بالاتر می‌رود. در حالی که گوگل و سایر موتورهای جستجو این نظر را ندارند. چیزی که گوگل می‌خواهد این است که هر پرسش یا جستجوی کاربر که معنای مشابهی دارد در مقاله‌ای در سایت شما پاسخ داده شود.
برای جلوگیری از آدمخواری، توصیه می کنیم معتبرترین صفحه را انتخاب کرده و آن را به صفحه فرود کاربران تبدیل کنید. همچنین ایده خوبی است که یک صفحه فرود کاملاً جدید برای آن کلمه کلیدی ایجاد کنید و سایر صفحات مشابه را حذف کنید.
صفحات مشابه با محتوای مشابه را ادغام کنید یا از یک برچسب متعارف برای هدایت صفحه اصلی به خزنده Google استفاده کنید.
جمع بندی
گام دیگری که می توانید برای جلوگیری از تجاوز انجام دهید، حذف صفحات با اولویت پایین از دسته حذف پس از شناسایی صفحات مشابه در کنسول جستجوی گوگل است.
اگر از robots.txt برای برجسته کردن یکی از صفحات خود به عنوان صفحه اصلی استفاده می کنید، دسترسی خزنده های موتورهای جستجو به صفحات ثانویه را مسدود کنید و آن صفحات را تا حد امکان از چشم کاربر پنهان کنید.
در نهایت تاکید می کنیم که تا جایی که امکان دارد قتل را نادیده نگیرید. شما نمی خواهید با خودتان رقابت کنید، نه؟


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۳:۳۴ توسط:هما باقری موضوع: نظرات (0)