شرکت طراحی سایت در مشهد شرکت طراحی سایت در مشهد .

شرکت طراحی سایت در مشهد

بررسی مزایا و معایب سایت های آماده و اختصاصی

شرکت طراحی سایت در مشهد اساساً دو راه برای طراحی وب سایت وجود دارد: اولی استفاده از صفحات وب از پیش ساخته شده و دوم اینکه طراحی و برنامه نویسی وب سایت خود را از ابتدا شروع کنید.
بدیهی است که هزینه در روش اول کمتر است و همچنین زمان ایجاد وب سایت در این روش تقریباً کوتاه است، به عنوان مثال می توان یک وب سایت در حدود 3 یا 4 روز ایجاد کرد. به این نوع نرم افزار، نرم افزار مدیریت محتوای خارج از قفسه نیز گفته می شود.
اما در فاز دوم هزینه تقریبا دو برابر می شود و زمان برنامه نویسی و طراحی وب سایت بیشتر از فاز اول طول می کشد. به چنین طرحی خاص یا سنتی می گویند.
ممکن است تعجب کنید که چرا وقتی نرم افزار از پیش ساخته شده در دسترس است، برای ساخت یک وب سایت از ابتدا هزینه بیشتری پرداخت می کنید. در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم، بنابراین به بررسی مزایا و معایب هر یک از روش های ذکر شده می پردازیم تا پس از مطالعه ادامه این مقاله، خودتان پاسخ این سوال را بیابید.
راه اول: سایت آماده:
نصب و راه اندازی چنین سایتی نیاز به دانش و تجربه بالایی ندارد و افرادی که دانش کمی در زمینه نرم افزار دارند می توانند چنین سایت هایی را نصب کنند بنابراین هزینه این روش نسبت به روش دیگر بسیار پایین است.
محبوب ترین سیستم ها جوملا و وردپرس هستند.
در نظر داشته باشید که در این روش ما از کلمه نصب استفاده می کنیم و نه طراحی چون هیچ طراحی در کار نیست، هیچ چیزی طراحی و برنامه ریزی نمی شود و فقط شخصی یک وب سایت آماده برای شما نصب می کند (البته امکان طراحی مدل نیز وجود دارد). اما سیستم کلی یکسان است)
مزایای سیستم مدیریت اطلاعات آماده:
• قیمت پایین و کمتر از وب سایت های اختصاصی
• در مدت زمان بسیار کوتاهی تهیه کنید: در برخی موارد کمتر از ۲ روز.
• با توجه به اینکه این گونه وب سایت ها توسط شرکت های بزرگ طراحی شده اند، عاری از ایرادات و ایرادات سطحی هستند.
• برخی از قالب ها برای چنین وب سایت هایی را می توان به صورت آنلاین به صورت رایگان یافت.
• امکانات گسترده در قالب ماژول های آماده و رایگان.
معایب سیستم های مدیریت محتوای آماده:
• امنیت بسیار پایین: از آنجایی که منبع این گونه وب سایت ها به صورت کد باز در دسترس برنامه نویسان است، روش های هک آنها به راحتی قابل شناسایی است و روزانه هزاران وب سایت به راحتی هک می شوند. طبق آمار روزانه حدود 30000 وب سایت هک می شوند که اکثر آنها وردپرس هستند.
• سرعت پایین وب سایت های آماده: بسته به میزان برنامه نویسی و با در نظر گرفتن امکانات فراوان برای تمامی نیازها، معمولاً چنین وب سایت هایی سرعت پایینی دارند (البته نه در همه موارد، همیشه استثنا وجود دارد، اما با رشد وب سایت ها در محتوا، سرعت آنها کاهش می یابد)
• طرح با ایده و سلیقه مشتری مطابقت ندارد.
• مدل و طراحی اینترنتی چه اشکالی دارد: چون مدل این وب سایت ها از اینترنت گرفته شده است، ممکن است وب سایت صدها شرکت دیگر در اینترنت شبیه سایت شما باشد (مانند وبلاگ).
• ناهماهنگی در سایت های پربازدید: به این معنی است که برخی از قالب ها دائماً از کار می افتند و با افزایش تعداد کاربرانی که بازدید می کنند مشکلاتی به وجود می آید.
• با گسترش وب سایت و افزایش محتوای آن، نوسانات آن افزایش می یابد: یعنی زمانی که تعداد مقالات و محتوای سایت از چند هزار مقاله بیشتر شود، مشکلات زیادی به وجود می آید.
• محدودیت های قابل توجه در گسترش بخش های مورد نیاز: توانایی انطباق و پیاده سازی ایده در ذهن شما با محدودیت های زیادی به بیان ساده مواجه خواهد شد. به طور خلاصه، طراح وب به شما خواهد گفت که آنچه می خواهید انجام نمی شود.
• مشکلات زیاد هنگام افزودن ماژول های مختلف: فرض کنید وب سایت به خوبی کار می کند، بیشتر اوقات این اتفاق می افتد: شما یک ماژول نظرسنجی به وب سایت اضافه می کنید و ناگهان سایت کاملاً از کار می افتد.
جمع بندی
روش اول برای شرکت ها و شرکت های بزرگ توصیه نمی شود.
تجربه این را به من ثابت کرده است و هیچ تعصبی وجود ندارد. هدف از این مقاله روشن شدن مزایا و معایب هر روش طراحی وب سایت است. البته این تصمیم بر عهده مشتری وب سایت است و باید همینطور باشد. هر روش به جای مناسب آمده است و مفید است.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۸:۱۳ توسط:هما باقری موضوع: نظرات (0)