شرکت طراحی سایت در مشهد شرکت طراحی سایت در مشهد .

شرکت طراحی سایت در مشهد

ایلوستریتور یا فتوشاپ؟ کدام برای طراحی سایت بهتر است؟

شرکت طراحی سایت در مشهد همه ما می دانیم که برای طراحی یک وب سایت نیاز به استفاده از نرم افزارهای خاصی دارید امروزه رقابت بین دو برنامه مهم Photoshop و Illustrator است این دو برنامه توسط Adobe توسعه یافته اند و کاربردها و قابلیت های زیادی دارند اگر بخواهیم با این دو برنامه به یک اندازه برخورد کنیم لازم به ذکر است که Illustrator نسخه قدرتمند و پیچیده فتوشاپ است. اگر به دنبال طراحی گرافیکی و طراحی سایت هستید، حتما باید از یکی از این دو برنامه استفاده کنید. طراحی وب سایت فقط به کدنویسی و برنامه نویسی خلاصه نمی شود این فعالیت به طراحی گرافیکی زیادی نیز نیاز دارد.
تاریخچه این دو نرم افزار را بررسی کنید
فتوشاپ که به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه های طراحی گرافیک تدریس شده در دوره طراحی رابط کاربری شناخته می شود، ابزاری قدرتمند به حساب می آید که می توانید در موقعیت های مختلف از آن استفاده کنید. این برنامه اولین بار در سال 1987 برای استفاده عموم ساخته شد. بررسی های کارشناسان این حوزه نشان می دهد که فتوشاپ به عنوان هفتمین برنامه کامپیوتری تاثیرگذار تاریخ شناخته شده است. در طول 15 سال گذشته، فتوشاپ در سراسر جهان به عنوان محبوب ترین و اولین انتخاب برای طراحی گرافیک شناخته شده است. این برنامه شگفت انگیز آنقدر معروف است که وقتی با یک تصویر جعلی مواجه می شویم می گوییم فتوشاپ است.
از سوی دیگر، Illustrator یکی دیگر از برنامه های فعال در این زمینه است که باز هم توسط Adobe توسعه یافته است. این برنامه اولین بار در سال 1988 یعنی یک سال پس از ایجاد فتوشاپ ساخته شد. امروزه طراحان گرافیک حرفه ای از این نرم افزار برای طراحی گرافیک و نقاشی حرفه ای استفاده می کنند. جالب است بدانید یکی از مهم ترین مزیت های ایلاستریتور نسبت به فتوشاپ به افزایش حجم تصاویر بدون افت کیفیت مربوط می شود. این ویژگی به طراحان وب سایت کمک می کند تا با توضیحات تصویر قدرتمندتر کار کنند. شما می توانید همه چیز را در اشکال و اندازه های مختلف اعمال کنید.
بیایید نگاهی به فرمت فایل های این دو برنامه طراحی وب سایت بیاندازیم
البته طراحی وب فعالیت مهمی است که می تواند افراد را با چالش های مختلفی مواجه کند. استفاده از قالب سند مناسب در این زمینه به افراد و طراحان کمک می کند تا طراحی خود را به سطح بالاتری برسانند. البته فایل های ذخیره شده در این دو برنامه فرمت های متفاوتی دارند. در نتیجه باید پیش بینی کنید که چه قالبی برای طراحی وب سایت نیاز دارید. پروژه های ایجاد شده در فتوشاپ با فرمت PSD ذخیره می شوند. البته می توانید فایل مورد نظر خود را با فرمت تصویری مانند PNG یا JPG نیز ذخیره کنید. فایل های PSD قابل ویرایش هستند و در صورت نیاز می توانید در آینده آنها را ویرایش کنید. اما فایل های PNG این ویژگی را ندارند.
طراحی وب سایت و ذخیره فایل در ایلاستریتور کمی متفاوت است. فایل نهایی که می توانید ذخیره کنید در فرمت هایی مانند SVG، AN و AI ذخیره می شود. سپس می توانید این فرمت ها را در اختیار توسعه دهندگان فرانت اند قرار دهید و اگر توسعه دهنده هستید، از آنها برای طراحی و برنامه نویسی وب سایت استفاده کنید. فایل نهایی این برنامه نیز مانند برنامه فتوشاپ با فرمت هایی مانند PNG و JPG قابل ذخیره است. بنابراین، می توانید با خیال راحت از هر دو نرم افزار در شرایط مختلف استفاده کنید.
بررسی ساختار فایل های ایجاد شده در دو برنامه
برای طراحی صفحه باید ساختار فایل را نیز بررسی کنید. ممکن است در آینده نیاز به اصلاح فایل ها داشته باشید. در چنین حالتی، شما باید بتوانید با فایل های تولید شده به خوبی کار کنید. ساختار نرم افزار فتوشاپ مبتنی بر شطرنجی است. وقتی ایلوستریتور روی بردارها یا خطوط کار می کند. اگر بخواهیم این نکته را به صورت حرفه ای برای شما توضیح دهیم، باید بگوییم که فتوشاپ مستقیماً بر روی پیکسل ها تمرکز می کند. هنگامی که یک فایل فتوشاپ را ویرایش می کنید، در واقع پیکسل های صفحه را تغییر می دهید. هر تصویر می تواند از میلیون ها پیکسل مختلف تشکیل شده باشد. در نتیجه، وقتی روی تصاویر بیش از حد زوم می کنید، یک تصویر پیکسلی را مشاهده خواهید کرد.
اما در ایلوستریتور روی خطوط کار می کنید. در نتیجه طراحی وب در این برنامه بر روی دستگاه های مختلف با استانداردها و اندازه های مختلف قابل استفاده است. البته برنامه Illustrator ساختار کمی پیچیده تری دارد. زیرا به جای طراحی با پیکسل، بردارها را ترسیم می کند. این مشکل کار با این نرم افزار را تا حدودی سخت می کند. تصاویر ایجاد شده در این نرم افزار از چندین میلیون گره یا نقطه تشکیل شده است. شما دیگر با پیکسل ها کار نمی کنید. در عوض، شما بر روی نقاط به روش خاصی تمرکز می کنید. از این رو، بهتر است از ایلاستریتور برای طراحی ریسپانسیو استفاده کنید. علاوه بر این، هنگام طراحی وب سایت خود باید بر روی این دو قابلیت و ابزار نرم افزار تمرکز کنید. بسیاری از طراحان گرافیک و طراحان وب برای طراحی سایت از فتوشاپ استفاده می کنند و با مشکل خاصی مواجه نمی شوند.
جمع بندی
اکنون که با اصول اولیه این دو نرم افزار آشنا شدیم، اجازه دهید نگاهی کلی به هر دو نرم افزار بیندازیم. فتوشاپ و ایلاستریتور هر دو نرم افزار قدرتمندی برای طراحی وب سایت هستند. این نرم افزارها کاربردهای زیادی برای طراحی UI/UX دارند. در نتیجه می توانید با خیال راحت از آنها در موقعیت های مختلف استفاده کنید. جالب است بدانید که هر دو نرم افزار فوق العاده قدرتمند هستند و تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد. فتوشاپ همانطور که از نامش پیداست بیشتر برای ویرایش تصاویر مختلف استفاده می شود. با استفاده از آن می توانید عیوب تصویر مورد نظر را به طور کامل برطرف کنید. این موضوعات شامل از بین بردن قرمزی چشم، افزایش عضلات بدن و غیره است.
برای فعالیت هایی مانند طراحی لوگو، طراحی وب و ایجاد تصاویر مختلف، Illustrator می تواند یک انتخاب عالی باشد. این نرم افزار وضوح بالایی دارد و بهترین کیفیت نهایی را در تصاویر مورد نظرتان به شما می دهد. همچنین، باید این واقعیت را به خاطر داشته باشید که Illustrator برای طراحان گرافیک حرفه ای توصیه می شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۲:۴۱ توسط:هما باقری موضوع: نظرات (0)